ודאי שמעתם על אימונים פונקציונאליים  אשר כובשים את עולם הספורט. אימונים עם קפיצות, שימוש ברצועות אימון, ריצה, דופק גבוה ומה לא. הכל מהכל. אז הגיע הזמן לעשות סדר:

אימון פונקציונאלי: הכוונה היא שזהו אימון שבנוי כפונקציה של מה המתאמן צריך בשביל להשתפר. לדוגמה אימון פונקציונאלי של כדורגלן יכול לכלול ספרינטים עם כדורגל, ואימון פונקציונאלי של מחלים מפציעת ברך יכול לכלול תרגילי חיזוק לרגליים. 

שיטת האימון פונקציונאלי לאוכלוסייה הכללית: אז אם אתם לא ספורטאים (והאמת שגם אם כן) אימון פונציונאלי זוהי שיטת אימון אשר משלבת בתוכה את 7 דפוסי התנועה- שפיפה (או Squat בעברית מדוברת), ציר ירך (פשוט תגידו Deadlift), מכרע (Lunge), דחיפה (Push), משיכה (Pull), פיתול (Twist), והתקדמויות שונות (Movment) שבהן כלולות גם ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים, זחילה ועוד. המשמעות היא שבמקום להתייחס לקבוצת שרירים שעליהם עובדים באימון חדר כושר מסורתי – אנחנו נעבוד על שיפור מרכיבי תנועה (לדוגמה משיכה) וכפועל יוצא על השרירים (לדוגמה הקודמת – שרירי הגב והידיים). הדגש הראשון הוא איך עושים את התנועה טוב יותר: חזק יותר, מהר יותר, יעיל יותר (לאורך זמן), והתוצאה הנלווית היא המראה הגופני.

המסר העיקרי של שיטת האימון הפונקציונאלי: לחזור למקורות. בעבר (הרחוק) התאמנו בשביל להשתפר במקצוע מסויים – למשל להיות חייל טוב יותר, או להיות מתאבק טוב יותר. איפשהו בשנים האחרונות עם התפשטות מכוני הכושר המסחריים המסר הזה נאבד ולימדו אנשים “לעבוד על שרירים” או “לשרוף קלוריות”. אז נכון – שריפת הקלוריות באימון פונקציונאלי היא רבה וגבוהה מאוד, ופיתוח השרירים נעשה גם הוא בצורה אפקטיבית ומאוד פרופורציונאלית, אבל מה הפלא? כל השיטה בנויה על כך שמתאמנים על תנועות ומנסים להשתפר בתנועות, שהגוף שלנו נולד לעשות ולשם כך הוא נוצר. 

לסיכום - מגוון, מדרבן לתוצאות ולהתמדה, אפקטיבי מאוד. זה מתאים לכולם, בכל רמה ובכל גיל.

פיטבוקס – מגוון אימונים שבטוח תרצו לצאת מהבית

אימון פונקציונלי

אימון פונקציונאלי בעצימות גבוהה.
מתאמנים על תפוקת עבודה. בלי גימיקים מיותרים – משקולות, משקל גוף, שעון עצר, ומאמנים תותחים שגורמים לך לעבוד ולהזיע כמו שצריך.

קרא עוד »

אימון פיטבוקס

אימון פונקציונאלי המשלב תרגילים של ספורט זירה כמו איגרוף, קיקבוקס ואיגרוף תאילנדי. באימון מרימים משקולות ועובדים על תרגילי משקל גוף, עובדים בתחנות על זמן, מרביצים לשקי איגרוף ועובדים עם מאמן על כריות אימון.

קרא עוד »

מאמרים נוספים שיעניינו אותכם

אימון קיקבוקס מה זה?

אימון קיקבוקס – להשיג את המטרות שלכם אם המטרות שלכם באימון גופני כוללות את שיפור הכושר הגופני, עבודה על סיבולת, כוח, שיפור טווח תנועה, שריפת

קרא עוד >

קרוספיט (CrossFit (R

קרוספיט (CrossFit inc) היא חברה מאוגדת שהוקמה בארה”ב בשנת 2000 ע”י גרג גלסמן ולורן ג’נאי. בנוסף לכך, קרוספיט הינו סימן רשום (CrossFit (R  והיא שיטת

קרא עוד >

!WORK FOR IT

שיעור ניסיון ללא התחייבות

השאירו פרטים או חייגו עכשיו 054-7275050